Jak najszybciej odzyskać swoją figurę po 9mc


Zajście w ciążę przeważnie wiąże się z przybraniem paru nadprogramowych kilogramów. Nie można jednak ukryć, że większość matek chciałoby tego uniknąć. Czy są metody, aby skutecznie wrócić do swojej wagi po ciąży? Poznaj niektóre z nich.

O odpowiednią wagę warto zatroszczyć się już w czasie ciąży. Bez wątpienia nie jest to odpowiedni czas, aby męczyć się ścisłą dietą. Ciało kobiety w ciąży potrzebuje nieco więcej kalorii niż na co dzień. Ograniczenie sztucznego jedzenia oraz słodkich przekąsek może jednak wpłynąć na wagę po ciąży. Plusem może być także umiarkowana aktywność fizyczna w ciąży, dopasowana do wyjątkowego stanu. Pamiętaj jednak, aby ruch w ciąży zawsze skonsultować z lekarzem. To ginekolog może stwierdzić, czy nie istnieją przeciwwskazania do aktywności.

Największym sprzymierzeńcem matki w walce o dawną sylwetkę są regularne przechadzki z wózkiem. Przyniosą one korzyści tak samo mamie, jak niemowlęciu. Obydwoje potrzebujecie świeżego powietrza. Zamiast chodzić powolnym krokiem, zdecyduj się na energiczny marsz. Kilogramy po ciąży zaczną zmniejszać się w mgnieniu oka, w trakcie wykonywania tego codziennego obowiązku.

Kiedy upłynie sześć tygodni od porodu, a lekarz nie będzie widział żadnych niepokojących objawów, można rozpocząć różnego rodzaju ćwiczenia gimnastyczne. Młode matki kochają zumbę czy aerobik. Jednocześnie to dobra sposobność, by odpocząć od rutyny codziennego dnia. Nie martw się, jeśli podobne zajęcia trudno spotkać w twojej okolicy. Równie skutecznie możesz ćwiczyć we własnym domu. Niedługie, ale intensywne treningi, na przykład crossfit, pozwalają szybko odzyskać poprzednią sylwetkę. Co więcej, nie zajmują sporo czasu, którego przecież brakuje młodym mamom.